سایت پیدایش سایتی معتبر برای استارتاپ شما سایت پیدایش سایتی معتبر برای استارتاپ شما .

سایت پیدایش سایتی معتبر برای استارتاپ شما

لیست راه های پیدا کردن سرمایه گذار استارتاپ و کسب و کار

نیاز به سرمایه گذار، نیاز هر استارتاپ
هر استارتاپ و کسب و کاری برای راه اندازی و توسعه ابتدا نیاز به یک ایده و سپس نیاز به جذب سرمایه گذار دارد. سرمایه گذاری در استارتاپ ها عامل بقا و پیشرفت آن هاست. بنابراین یکی از اموری که هر استارت آپ و کسب و کار نوپایی باید به صورت جدی به دنبال آن باشد جذب سرمایه گذاران است. افرادی که منابع مالی و گاهی اعتبار خود را در اختیار استارت اپ قرار داده و در مراحل مختلف راه اندازی تا ارائه محصول نهایی استارتاپ با آن همراهی داشته باشند.
افرادی که در استارت اپ ها سرمایه گذاری می کنند باید به این نوع کسب و کار اعتماد کنند و آینده این کسب و کارها را روشن ارزیابی کنند تا تمایل به سرمایه گذاری در آنها وجود داشته باشند و این تمایل در تمامی مراحل راه اندازی تا به نتیجه رسیدن استارت آپ به صورت مداوم حفظ شود. جذب سرمایه گذار و کسی که منابع خود را در اختیار استارت آپ قرار دهد تا بعدها از سود آن بهره مند شود بسیار مهم است. در این رابطه استارتاپ ها باید به نکات مهمی توجه کنند که در این مقاله سعی شده است به مهمترین آنها اشاره شود. کارهایی که استارت آپ ها باید انجام دهند تا افراد تمایل به سرمایه گذاری در استارت آپ داشته باشد می تواند شامل موارد زیر باشد:

۱- تهیه یک لیست استراتژیک از سرمایه گذار های بالقوه و بالفعل
در اولین قدم باید لیستی از افرادی که به صورت بالقوه و بالفعل می توانند در کسب وکار شما مشارکت داشته و سرمایه گذاری کنند تهیه کنید. این لیست را می توانید با جستجو، پرس وجو از افراد مطلع، استخدام فردی که آشنا با سرمایه گذاران و فرایند جذب سرمایه گذار است و یا تحقیق در بازار کار انجام دهید. تا آن جا که می توانید با افراد مختلف در این مورد ارتباط برقرار کنید تا از دانسته های آنها استفاده کنید. مخصوصا کسانی که به تازگی توانسته اند این مسیر را طی کنند و با شرایط کنونی جامعه و راه اندازی استارتاپ آشنایی کافی دارند می توانند منبع اطلاعاتی شما در رابطه با جذب سرمایه گذار باشند.

۲- برقراری ارتباط با سرمایه گذار ها
برقراری ارتباط با سرمایه گذار قدم بعدی است که می تواند در قالب ها و شکل های مختلف انجام شود. می تواند در حاشیه نشست ها و جلسات مرتبط با کسب و کار باشد، یا به صورت استفاده از معرف برای معرفی استارتاپ شما و گرفتن وقت ملاقات انجام شود. همین طور می تواند با ارسال ایمیل یا پست الکترونیک انجام شود. تماس با وی به شرط داشتن وقت قبلی نیز گزینه مناسبی است.

۳- تشکیل جلسات با افراد سرمایه گذار
قدم بعدی برای جذب سرمایه گذار، ترتیب دادن جلساتی است که در آن بتوان به صورت حضوری و چهره به چهره با فرد مورد نظر و یا نماینده قانونی وی صحبت کرد. در این جلسه بهتر است گزارشی از فعالیت، چشم انداز و آینده استارت اپ در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا وی بتواند تصویر درستی از استارت آپ داشته باشد. در این صورت احتمال موفقیت در جذب سرمایه گذار در استارتاپ بیشتر می شود و می توان وارد مراحل بعدی مانند پیدا کردن شتابدهنده و ... شد. 

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.


برچسب: سایت پیدایش،ایده استارتاپی،استارتاپ ایرانی موفق،استارتاپ خارجی موفق،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۰۰ توسط:فاطمه شیری موضوع: نظرات (0)